II DEO: KAKO DA SE NASPAVATE ili kako da beba noću spava 12h
 Vreme čitanja: 2 minuta

Ako ste pročitali moje iskustvo sa uspostavljanjem ritma jela i spavanja kod beba i zanimljiv vam je metod Đine Ford, te razmišljate da ga isprobate, ovde slede dodatna zapažanja iz moje porodice.

Za početak, vrlo je praktično što ne morate čitati odmah celu knjigu Đine Ford nego je dovoljno da pročitate uvodne instrukcije i rutinu za najmlađi uzrast ili uzrast u kom je vaša beba, a onda dalje čitate kako beba raste. Pritom, ako tek čekate bebu – ovo je pravi momenat. Vrlo je  korisno prostudirati ovo pre nego što dođe beba, biće vam mnogo lakše kasnije.

Osim toga, moje iskustvo je:

⦁ Prva 2 meseca uvođenja u rutinu su najteža, zahtevaju puno strpljenja i vere da će stvari doći vremenom na svoje mesto. Beba je još jako mala, vama je sve novo, a stvari se jaaako brzo menjaju, taman kad ste mislili da ste uhvatili neki ritam. Ipak, kasnije promene malo usporavaju i postaje lakše.

⦁ Obično je jedan roditelj više posvećen bebi i on onda detaljno vodi računa o ritmu jela i spavanja i najčešće je to mama. Ipak, oba roditelja moraju da se usaglase da sprovode ovaj metod jer ako jedan roditelj radi po svom kada je sa detetom, a drugi po svom, ritam se urušava i sve pada u vodu. Tad obično kreću i trzavice i svađe između mame i tate, što ne pomaže dobrom raspoloženju deteta.

⦁ Đina sugeriše ritam spavanja od 19h do 7h ujutru, ali vi to, naravno, možete prilagoditi svojim potrebama… Mi smo, recimo, sve pomerili za sat kasnije – od 20h uveče  do 8h ujutru, a kasnije smo korigovali na 20h- 7h. Pritom, korisno je da razmislite da li se sat pomera uskoro napred ili nazad pa da onda namestite ritam spavanja tako da nemate veliku petljanciju sa pomeranjem detetovog ritma kada se sat pomeri.

⦁ Ako vaša beba ima grčeve, teško da ćete moći da je držite u pravilnom ritmu jela i spavanja jer je malo dete u bolovima i spava kad može da zaspi. Tako da prvo treba da rešite grčeve, a u Đininoj knjizi ćete naći i pojašnjenje veze između grčeva i neredovnog / suviše čestog hranjenja bebe.

⦁ Ako krenete sa primenom Đinine rutine, ali naiđete na probleme za koje nemate rešenje, korisno je da uzmete i njenu knjigu “The complete sleep guide for contended babies and toddlers” . Suština ove dve knjige je ista, s tim da prva detaljnije objašnjava rutine po različitim uzrastima, a u ovoj drugoj ima više primera problema i kako ih rešiti.

⦁ Imajte u vidu da je Đinina metoda generalno nepoznata u Srbiji gde se često smatra da stvari treba da idu samo spontano. Verovatno znate i mnogo dece koja ležu kasno u noć, bez ikakvog ritma. Tako da su mene mnogi gledali kao nenormalnu kada ispričam kako učim decu ritmu, ali to je bio moj izbor. Ako bude i vaš izbor, preporučujem da se ne opterećujete mišljenjima drugih nego radite ono što mislite da je najbolje za vas i vašu porodicu. Isto tako se nemojte opretećivati komenatarima baba i deda – jednom kada vide rezultate tj. kako im unuče dobro spava i lepo jede, verovatno će preći na vašu stranu

I na kraju, ne vredi sebi nabacivati nervozu ako stvari ne idu skroz kako treba. Ja, recimo, imam visoke kriterijume, ali beba nije mašina, a nisam ni ja, pa tako nije ni svaki dan baš „po knjizi“. Poremeti nam se obično ritam prilikom prelaska iz jedne faze u drugu pa se posle namesti… otprilike. Odrastanje ipak ima neki svoj ritam i bolje je da uživamo u njemu nego da teramo mak na konac 😊

Pridružite se razgovoru

1 komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.